Dag 2 t/m 4 in Vancouver en aankomst in Red Deer - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Amarens Bentum - WaarBenJij.nu Dag 2 t/m 4 in Vancouver en aankomst in Red Deer - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Amarens Bentum - WaarBenJij.nu

Dag 2 t/m 4 in Vancouver en aankomst in Red Deer

Door: Amarens

Blijf op de hoogte en volg Amarens

02 Mei 2016 | Canada, Vancouver

Hi there again!

Het is alweer even geleden sinds mijn eerste reisverslag, het werd wel weer eens tijd voor een nieuwe. Deze keer schrijf ik vanuit het stadje Red Deer in de provincie Alberta. Of eigenlijk, een ranch die op een uur rijden ligt vanaf Red Deer, best wel in de middle of nowhere dus. :-) Daarover later meer, eerst nog een stukje over hoe de rest van ons verblijf in Vancouver was.

Dag 2: deze dag hebben we de suspension bridge en het park eromheen (The Capilano Park) bezocht. Het park is een stuk regenwoud middenin de stad, heel bijzonder. De suspension bridge is een hangbrug op 70 meter hoogte boven een rivier in het regenwoud, en het uitzicht vanaf de bridge is adembenemend. In het park zijn verschillende andere bruggen in de boomtoppen, en zelfs langs een hoge klif. We hebben bomen gezien van 200 tot 800 jaar oud en tientallen meters hoog!

Dag 3: na alle natuur van de vorige dag hebben we op dag 3 een citytrip gedaan. Helaas waren we eerst in het compleet verkeerde deel van de stad beland, maar na een paar uur zoeken kwamen we terecht in Gastown; een toeristisch stukje van de stad met o.a. de steam clock, een heuse saloon, saddlery en Gassy Jack's statue. :-) (Gassy Jack was de oprichter van Gastown, en vanuit Gastown is Vancouver ontstaan)

Dag 4: alweer de laatste dag in Vancouver! We hebben deze dag niet meer iets gedaan in de stad, maar wel heel (te) vroeg opgestaan (6 o'clock -.- ) om onze vlucht te halen naar Calgary. Vanuit Calgary vlogen we met een echt mini vliegtuigje naar Red Deer, met maar liefst 6 passagiers aan boord... :-)

In Red Deer werden we opgehaald door Bear, de man van Diane, en samen runnen ze Wild Horse Camp - een ranch waar toeristen komen om paard te rijden en in de zomer zijn er ponykampen voor kinderen! Zoals ik eerder schreef, ligt de ranch echt in de middle of nowhere en dat zorgt voor een aantal uitdagingen... Vegetarisch eten is hier bijvoorbeeld een behoorlijke uitdaging, aangezien dat hier niet zo gewoon is en de winkel niet naast de deur! De omgeving is erg mooi, heel weids en open. De kudde van 55 (!) paarden heeft een enorm weiland met hun eigen stukje bos, die vermaken zich dus opperbest. Het water ruikt hier gigantisch naar zwavel omdat het uit een meer wordt gepompt dichtbij de ranch. Niet echt lekker dus :-P Maar, er is gelukkig leidingwater om te drinken en dat ruikt niet naar zwavel. Lucky us!

Elke dag is hier anders en het is ook een kwestie van zelf uitvinden wat je kunt doen - het ontbreekt soms aan communicatie maar gelukkig zijn hier nog 2 vrijwilligsters uit Australië die hier nu 2 weken zijn. Van hen krijgen we de nodige inside information over hoe het hier werkt en dat is maar goed ook. :-)

Gisteren was een hele rustige dag, er was een groepje toeristen voor het weekend en daar hebben we wat mee geholpen. Paarden uit de wei halen, lunch maken, en dat was het wel dan zo'n beetje!

Vandaag was een volle dag, 4 paarden gereden en nog allerlei klusjes rondom de paarden gedaan! Antje doet meer werk zonder de paarden omdat ze wat minder ervaren is. Maar ook zij heeft het druk met schoonmaken, helpen met bomen omhakken, paden in de bossen vrij maken van obstakels, eten klaarmaken en van alles en nog wat. De paarden zijn super relaxt, en dat hoort ook zo - de meeste paarden mogen alleen stappen en 'joggen' zodat ze rustig blijven voor de kinderen en onervaren ruiters. Hoewel, niet alle paarden zijn zo relaxt. Vandaag heb ik bijvoorbeeld een 25 jarig paard ingereden. :-P Hij was altijd gebruikt als pakpaard in de bergen en had nog nooit een bit in gehad of een zadel/ruiter op zijn rug! Hij had geen flauw idee wat de bedoeling was en was niet zo enthousiast over het bit, maar met wat oefening wordt het vast een heel 'laid back' trail paard.

So far onze avonturen! Oja, het is hier alle dagen rond de 20-25 graden, wat een heerlijk land! Ik mis alleen mijn dagelijkse bakje cafeïne met opgeklopte melk, want helaas is hier alleen instant koffie, jakkie haha. Dan realiseer ik me weer wat een luxe we toch hebben in de stad!

Keep in touch voor het vervolg van onze avonturen in de Canadese wildernis!