Aankomst en dag 1 in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Amarens Bentum - WaarBenJij.nu Aankomst en dag 1 in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Amarens Bentum - WaarBenJij.nu

Aankomst en dag 1 in Vancouver

Door: Amarens

Blijf op de hoogte en volg Amarens

28 April 2016 | Canada, Vancouver

Gisteravond (20:00 Canadese tijd) kwamen Antje en ik aan op Vancouver Airport, na een lange maar redelijk voorspoedige vlucht - op Londen Heathrow hadden we 1,5 uur vertraging in verband met een extra veiligheidscontrole van het vliegtuig. Rond 22:00 zouden we in ons hostel zijn maar ook onze trein had vertraging dus dat werd 23:00. Maar hé, we zijn in Vancouver! 'Zomaar' aan de andere kant van de wereld, exciting! Alleen al het feit dat we over de Rocky Mountains vlogen maakt het een geweldige reis.

Uiteindeljk was het 02:00 toen we echt konden gaan slapen, na ongeveer 30 uur wakker te zijn geweest... Je begrijpt dat we beiden als een blok hebben geslapen. :-)

Vanochtend hebben we ontzettend leuke tour gehad over Granville Island, begeleid door een vrijwilliger van het hostel waar we verblijven. Zij vertelde ons van alles over de rijke geschiedenis van het eiland en we hebben nog leuk even rondgekeken op het eiland - Granville is een super gezellig eilandje en rijk aan kunst en geschiedenis!

Na de tour zijn we samen met een Australiër, Sam, die we hebben leren kennen tijdens de tour, naar Stanley Park gegaan om daar te fietsen. En wat een fantastische ervaring was dat! Prachtige natuur, waanzinnig uitzicht en ook nog eens heerlijk weer.

Later meer, nu eerst op naar de 'pub night' van het hostel! :-)

• 28 April 2016 - 09:09

Sylvia:

Dat klinkt als een goed en veelbelovend begin! Enjoy!

Tags: vancouver